Noutăți

O intalnire de succes Motivation si Florin

Data publicării: marţi, 20 decembrie 2016

O întâlnire de succes Motivation şi Florin

Asociaţia Nevăzătorilor din România a început anul aceasta colaborarea cu Fundaţia Motivation pentru a ajuta deficienţii de vedere în căutarea unui loc de muncă. În cele ce urmează vă prezentăm povestea de succes a lui Florin, membru al organizaţiei noastre.

Speram ca atât experienţa prin care a trecut Florin cât şi succesul înregistrat să încurajeze deficienţii de vedere să aplice la programele asociaţiei noastre pentru a-şi găsi un loc de muncă. Sanşe au numai cei care încearcă să fructifice oportunităţile. Persoanele cu dizabilitate vizuală atestată prin-un certificat de încadrare în grad de handicap din Bucureşti se pot înscrie în program la generalsecretary@anvr.ro.

 

POVESTE DE SUCCES

FLORIN

de Adriana Neţoiu

Expert ocupare Fundaţia Motivation

 

 

Florin este cea mai determinată persoană când vine vorba de căutarea unui loc de muncă. La 30 de ani a decis să se mute din oraşul Hunedoara în capitală pentru că, declară el, "există mai multe posibilităţi aici pentru o persoană cu deficienţă de vedere".

Deşi vede într-un procent de 10 - 15 %, nu poartă ochelari, nici de vedere şi nici fumurii, iar de bastonul pentru nevăzători nici nu vrea să audă. Cu toate acestea a ajuns singur la biroul fundaţiei noastre şi la timp pentru întâlnirea de recrutare şi celelalte după.

A venit la recomandarea Asociaţiei Nevăzătorilor din România. Pe CV-ul său era ataşat un post it "foarte motivat". "Am mai văzut asemenea etichete", mi-am spus în gând, şi, înarmată cu răbdare, am aşteptat prima întâlnire. Surpriza a fost de proporţii! Domnul Voica mi-a prezentat istoria lui de viaţă, personală şi profesională, ca un candidat la interviu. Mi-a povestit nenumărate experienţe avute în trecut în ceea ce priveşte eforturile de căutare a unui loc de muncă. Florin are abilităţi de comunicare şi de utilizare a soft-urilor cu sinteză vocală şi, ca atare, s-a gândit că poate să lucreze în poziţia de agent call center.

Înainte de a veni la fundaţie, Florin primea alerte de job-uri pe telefon şi realiza aplicaţii pentru toate posturile listate, fără o analiză în prealabil, din cauză că pe telefon îi era prea greu să citească tot anunţul, iar laptop-ul personal nu îl avea încă în Bucureşti. Aşadar, am pornit împreună în căutarea unui loc de muncă. Zilnic, analizam anunţurile de angajare de pe două site-uri de recrutare şi realizam aplicaţii în numele lui Florin, cu acordul lui obţinut în prealabil. La prima aplicaţie online, la aproximativ 20 de minute de la realizarea ei, în momentul în care Florin ieşea din biroul de consiliere a fost sunat de un reprezentant al unei companii angajatoare şi invitat la interviu.

În majoritatea cazurilor a fost programat telefonic , iar când se constata că este vorba de o persoană cu deficienţă de vedere, intervievatorii îi lăudau iniţiativa şi modul de prezentare şi îi transmiteau că îl vor contacta după ce vor vedea şi alţi candidaţi.

După câteva luni de căutări, zeci de interviuri realizate şi răspunsuri neprimite, Florin a fost acceptat pe postul de agent servicii clienţi la o companie care produce, vinde şi distribuie bunuri de consum exclusive. Iniţial i-au încheiat contract de muncă pentru 1 lună, pe care l-au prelungit pentru încă o lună, cu menţiunea că următorul va fi pe perioadă nedeterminată. Din păcate nu a fost aşa, iar Florin s-a văzut nevoit să caute din nou de lucru.

Am organizat o nouă întâlnire în care am discutat despre această experienţă de muncă, cu ideea de a renţine ce a fost pozitiv şi de a înţelege ce trebuie îmbunătăţit. Am pornit apoi din nou căutările. Am realizat aproape 50 de aplicaţii pe site- urile clasice de recrutare, iar Florin a participat la 15 interviuri. Înainte de unul dintre acestea, căutând adresa indicată pentru interviu, a rugat un domn pe stradă să-l ajute cu indicaţii. Domnul s-a oferit să-l însoţească până la locul cu pricina, iar pe drum au povestit despre demersurile de angajare ale lui Florin. Impresionat de determinarea lui Florin, i-a propus ca în zilele următoare să se cunoască mai bine la un interviu pentru că avea nevoie de cineva pentru servicii de call center. Compania creează o comunitate de afaceri, unde membri acesteia se întâlnesc atât cu partenerii de afaceri, cât şi cu consumatorul final.

Florin acumulează experienţă de câteva săptămâni la locul acesta de muncă. Colegii şi în special managerul firmei îl sprijină să înţeleagă tehnicile meseriei. Au multă răbdare cu el şi vor să-l înveţe meserie, să ajungă la nivelul echipei.

Este foarte uşor şi încurajator să lucrezi cu persoane motivate! Pe cât de dificil a fost să convingă angajatorii să-i acorde şansa de a demonstra că are abilităţi profesionale, pe atât de uşor s-a derulat colaborarea cu Florin, persoană care ştie ce vrea şi acţionează perseverent pentru a-şi atinge scopurile.

Bravo, Florin!

09.12.2016